HJEM / Ikke kategoriseret / 11. marts 2017: Generalforsamling 2017

11. marts 2017: Generalforsamling 2017

11. marts 2017: Der afholdes ordinær generalforsamling i CANUSA – Dansk Canadisk Amerikansk Venskabsforening lørdag den 11. marts 2017 kl. 14.00 i Middelfartsalen på 1. sal, på KulturØen, Havnegade 6, Middelfart.

Dagsordenen til generalforsamlingen:

• Valg af dirigent
  • Bestyrelsens beretning
  • Fremlæggelse af årsregnskab 2016
  • Budget 2017 og fastlæggelse af kontingent
  • Eventuelle vedtægtsændringer
  • Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant
  • Valg af revisorer
  • Indkomne forslag
  • Eventuelt

Af hensyn til det praktiske arrangement, bedes man venligst tilmelde sig senest mandag den 6. marts, på post@canusa.dk eller per sms til 40 40 72 12. Kun medlemmer har stemmeret til generalforsamlingen, men alle er velkomne. Ønsker man at stille op til bestyrelsen, bedes man skrive til post@canusa.dk.

Inden generalforsamlingen, har vi som det underholdende indslag, inviteret Jørgen Dichmann Rasmussen, til at fortælle og vise billeder, fra en af hans togture gennem det vestlige Canada, hvor der blandt andet vil bliver fortalt om:

Anlæggelse af en jernbane tværs over Canada i slutningen af 1800-tallet, var med til at binde den nye nation sammen. I dag bruges jernbanerne fortrinsvis til godstransport – enhver Canada-farer har set de kilometer lange tog, med op til fire lokomotiver snegle sig gennem landskabet. Særlige turisttog tager dog rejsende gennem områder, som ellers er vanskeligt tilgængelige. I foredraget, skal vi med Rocky Mountaineer, på en seks dage lang togtur, Vancouver-Kamloops-Jasper-Quesnel- Whistler-Vancouver. Foredraget er ledsaget af mange flotte billeder fra områder, som man ellers kun kan nå, med tog eller helikopter.

Arrangementet er gratis. Der vil være kaffe og kage til de fremmødte.